سه‌شنبه، فروردین ۱۳، ۱۳۹۸

تنگ‌تر شدن حلقه FATF بر گردن ولایت


تنگ‌تر شدن حلقه FATF بر گردن ولایت

  • ایران
  • روز پنجشنبه ۸فروردین ۹۸ برابر با ۲۸مارس ۲۰۱۹ شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد به‌اتفاق آرا قطعنامه مقابله با تأمین مالی تروریسم را با ۱۵رأی موافق تصویب کرد

    ولی‌فقیه درمانده ارتجاع               

۱۳۹۸/۱/۱۳                                                                               
روز پنجشنبه ۸فروردین ۹۸ برابر با ۲۸مارس ۲۰۱۹ شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد به‌اتفاق آرا قطعنامه مقابله با تأمین مالی تروریسم را با ۱۵رأی موافق تصویب کرد و به این ترتیب حلقه گروه ویژه اقدام مالی در پولشویی و تأمین مالی تروریسم(FATF) بر گردن آخوندهای ولایت هر چه تنگ‌تر شد.
جلسه شورای امنیت برای تصویب این قطعنامه به ریاست ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، تشکیل شد. شورای امنیت با این قطعنامه از تمام دولتها خواست تا استانداردهای FATF درباره مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم، گسترش تسلیحاتی و یادداشت‌های تفسیری آن را اجرا کنند.
جاناتان کوهن، نماینده آمریکا در سازمان ملل ‌متحد، در جلسه شورای امنیت در رابطه با مقابله با تأمین مالی تروریسم گفت:
«قطعنامه امروز کشورها را ملزم می‌کند که کمک مالی به تروریسم جنایی شود و یک جنایت تلقی شود. این قطعنامه بر هدف قرار دادن منابع مالی تروریسم تأکید دارد. کانالهای مالی تروریسم را باید قطع کرد. باید ترور را از نظام مالی جهانی قطع کرد مانند حزب‌الله که بی‌ثبات‌کننده است و به جنگ در یمن و سوریه ادامه می‌دهد. همه ما باید حزب‌الله را تهدیدی جهانی برای صلح و امنیت بدانیم».
این در حالی است که سخنگوی پریشان‌حال دولت آخوند روحانی پیش از این در مورد FATF و گروه تروریستی حزب‌الله گفته بود:
«درباره نگرانی آنها در رابطه ایران با حزب‌الله باید بگویم که ما حزب‌الله را افتخار می‌دانیم».(سایت حکومتی مشرق - ۱۵شهریور ۱۳۹۵)
تصویب قطعنامه FATF در عالی‌ترین نهاد امنیتی بین‌المللی یعنی در شورای امنیت ملل ‌متحد بیانگر اهمیت این قطعنامه در مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم محسوب می‌شود. به عبارت دیگر با تصویب این قطعنامه ضرورت پیوستن به اتحادیه FATF برای دولتهای عضو ملل متحد بیش‌از‌پیش ضروری می‌گردد.
این همان تعهد کشورها به مبارزه با پولشویی است که در ایران تحت حاکمیت آخوندهای ولایت، رسماً در آن پولشویی توسط حکومت صورت می‌گیرد. این را یک رسانه حکومتی با استناد به مصاحبه جواد ظریف، وزیر خارجه دولت روحانی، روز ۲۲آبان ۹۷ در جنگ باندهای مافیایی نظام افشا و علنی کرده بود.

اعتراف جواد ظریف به پولشویی در نظام آخوندی
اعتراف جواد ظریف به پولشویی در نظام آخوندی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر