چهارشنبه، فروردین ۰۸، ۱۳۹۷

ایران: قاسم سواری، یکی دیگر از زندانیان تحت شکنجه در اهواز کشته شد

 قاسم سواری، یکی دیگر از زندانیان تحت شکنجه در اهواز کشته شد


گزارش ها نشان می دهد که قاسم سواری، 50 ساله، یک زندانی زندان شیبان اهواز، جنوب غرب ایران، تحت شکنجه کشته شد.

قاسم سواری به مدت چهار سال در پشت میله ها نگه داشته شد. او توسط یک مرد به نام "حمیدیان" کشته شد. ودر اثرشکنجه شدید جان خود را از دست داد.

به گفته بستگان قربانی، نشانه هایی از شکنجه که منجر به مرگ وی در بازداشت شده، بر بدن او مشهود بود.

رد مراقبت های پزشکی ، سوء استفاده فیزیکی یا در زندان های پرجمعیت و یا در سلول انفرادی و سایر انواع شکنجه و بدرفتاری،جان زندانیان را به خطر می اندازد و به علت صدمات جدی در زندان های کشور و حتی مرگ جان خود را از دست می دهند.

دست کم دو زندانی دیگر در زندان های ایران جان خود را از دست داده اند، عدم دسترسی به درمان های پزشکی انکار نشده است.

عبدالرئوف پهانگ، زندانی 30 ساله زندان ساروان که مبتلا به سل بوده، در روز 14 مارس در آستانه سال نو ایرانی (نوروز) جان خود را از دست داد، زیرا مقامات زندان درمان پزشکی او را رد کردند. همکاران عبدالرئوف بارها و بارها به نگهبانان زندان درمورد وضعیت قربانی هشدار دادند و خواستار انتقال وی به بیمارستان شدند اما هیچ پاسخی دریافت نکردند.

در یکی دیگر از پرونده های 11 مارس، محسن علی مددی، 50 ساله، یکی از زندانیان زندان بزرگ تهران (فشافویه)، در معرض حمله قلبی بود اما نگهبانان زندان حاضر نشدند او را به بیمارستان منتقل کنند و منجر به مرگ وی شد.

پیش از این، حسین افلاتونی، یک زندانی 43 ساله به علت عدم درمان، دچار دیابت شد و پس از مدتی فوت کرد.

یک گزارش سازمان ملل متحد در ماه مارس سال 2018 از حکومت ایران برای ادامه اعمال فشار بر آزادی بیان و محدودیت دسترسی به اطلاعات انتقاد می کند، در حالی که بازداشت شدگان به طور سیستماتیک مورد سوء استفاده قرار گرفتند، از جمله شکنجه و تجاوز جنسی. گزارش سازمان ملل متحد نشان می دهد که بازماندگان در ایران به طور سیستماتیک تحت شکنجه و سوء استفاده قرار می گیرند، از جمله خشونت جنسی. گزارش های متداول نشان می دهد که یک الگو از فشار فیزیکی یا روانی که بر زندانی ها اعمال می شود تا اعترافات را اعمال کنند، برخی از آنها پخش می شوند.
#prisoners   #Executions  #1988Massacre  #StopFlogging 

#Political prisoner #Political prisoners 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر